Have moved to http://sweetlilcraft.blogspot.com/ See you there..

Sunday, February 21, 2010

My first dress

Inilah hasil telinga arnab tu. Kiranya kali pertamalah jahit dress. Saya jahit ni utk anak kawan baik saya semasa mengajar kat sekolah dulu. Saya ikut toturial dari MadebyRae. Senang dan simple tapi saya ubah sikit bahagian tali. Kalau ikut dia, dia ikat tapi saya letak butang. Mungkin lagi selesa untuk baby, takdelah rasa berketul kat bahu..hihi.

Ni yg Rae buat. Tu cara dia ikat tali.

Sesiapa berminat boleh dapatkan toturial dari Madebyrae ^_^.


Saya buat sepasang kasut utk anak perempuan kwn saya tu. Sedondon dengan baju ^_^. Memang byk toturial buat kasut ni. Dah lama print patternnya, tapi baru ada keinginan nak buat. Masa Amjad kecik tak sempat nak buat. Saya ambik toturial buat kasut ni dari Stardustshoes. Boleh klik kat sini utk dptkan toturialnya. Banyak jugak toturial yg lain. Boleh jengah blognya.. :)

Ada beberapa projek juga yg dah siap. Nantilah sy upload kemudian.

Thanks for reading ^_^

3 comments:

  1. comelnyer the dress!!1 and i like your fabric choice, sweet sangat.. ada matching bootie plak tu.. good job!!

    ReplyDelete
  2. Salam akak.. sorry nak mencelah.. akak jual ke ek baju2 , kraf2 yang akak buat ni?

    ReplyDelete
  3. my botang-cotton biasa je, xdelah mahal sgt. but love pink color tu:) tq so much

    putri-akk ambik tempahan dan jual kt sini: sweetlilcraftshop.blogspot.com

    ReplyDelete